Felsökning signalkabel - ingen slingsignal
Problem med signalkabel? Vi löser det!
Har din robotgräsklippare plötsligt slutat fungera? Du kanske har granskat signalkabeln för eventuella skador utan att hitta något. I dessa fall kan ett kabelbrott vara orsaken. Symtom på det kan vara ett blinkande blått ljus från laddningsstationen eller ett felmeddelande som säger ”ingen slingsignal” på din robotgräsklippare eller i appen.
Men oroa dig inte, vi är här för att hjälpa till!
Varför du ska anlita oss
Har din robotgräsklippare slutat fungera? Misstänker du ett kabelbrott? Luta dig tillbaka, vi har lösningen!
Vårt team av erfarna tekniker har arbetat inom branschen i många år, och har framgångsrikt servat tusentals robotgräsklippare. De är experter inom sitt område och håller sig ständigt uppdaterade med de senaste teknikerna. Med deras kunskaper kan de enkelt identifiera och lösa alla typer av problem, såsom problem med begränsningskabeln för robotgräsklipparen.
Om det visar sig att kabeln inte kan repareras, ger vi dig tydliga instruktioner och fullständig information om dina alternativ. Så varför vänta? Boka en tid nu och låt oss ta hand om ditt problem med kabelbrott!
Under sommarsäsongen kan blixtnedslag orsaka ett brott i robotgräsklipparens signalkabel. Detta kan konstateras efter felsökning av slingans signal och kräver ofta att hela installationen av begränsningskabeln måste läggas om. Lyckligtvis täcker försäkringsbolagen vanligtvis sådana skador som en del av deras försäkringsskydd. Byte av begränsningskabeln är ett tidskrävande arbete, men våra tekniker har den kunskap och de färdigheter som krävs för att utföra arbetet snabbt och effektivt.
På TrädgårdSmart förstår vi att felsökning av signalkabel kan vara en svår uppgift. Men med vår erfarna tekniker kan du vara säker på att han hittar vad som orsakar felmeddelandet ”ingen slingsignal”.
Verktyg som skadar kabeln
- Maskrosplockare
- Spade
- Grävmaskin
- Stubbfräsning
- Trädgårdsverktyg, exempelvis lövräfsa
Naturfenomen som skadar kabeln
- Gnagare, exempelvis sork eller hundar som gräver
- Rötter från träd och buskar, stenar som skaver av kabeln
- Signalkabelns isolering av vittrat sönder av solljus
- Marksättningar efter en vinter
- Åsknedslag
Vår robotexpert
Norra Stockholm och Uppsala
På TrädgårdSmart vet vi att det kan vara en svår uppgift att lösa problem med signalkabeln. Men du kan vara lugn i vetskapen om att en av våra erfarna tekniker kommer att kunna lokalisera orsaken till ditt felmeddelande ”ingen slingsignal”.
Vår robotexpert Robert finns tillgänglig i norra Stockholm och Uppsalaområdet för service och installation av robotgräsklippare. Kontakta honom redan idag och låt honom ta hand om ditt problem.
Med hans mångåriga erfarenhet och kunskap kommer din robotgräsklippare att vara i gång igen på nolltid!
Gör följande innan du kontaktar oss
Innan du kontaktar våra tekniker för felsökning av slingsignal bör du gå igenom följande checklista. Detta hjälper dig att avgöra om det finns några uppenbara problem som kan lösas utan extra kostnader. Om inget dyker upp efter att ha gått igenom listan, tveka inte att kontakta oss så skickar vi en tekniker för att ta hand om ditt problem så snart som möjligt.
Din checklista: felsökning signalkabel
- Har du ström till laddstationen?
- För att robotgräsklipparen ska fungera behöver den en signal från laddstationen. Av den anledningen måste laddstationen vara strömsatt (en lysdiod om laddstationen ska lysa)
- Är robotgräsklipparen aktiv?
- Kan du ha av misstag avaktiverat körschemat?
- Är robotgräsklipparen påslagen, dvs ON?
- Har kabeln avsiktligen blivit avkapad? Här nedan listar vi vanliga orsaker till att signalkabeln har blivit avkapad
- Ogräsplockning, någon drar av kabeln i samband med ogräsplockning
- Trädgårdsarbeten, spade eller något liknande har kapat av kabeln
- Förändringar av fasad, i samband med husbyggen så har signalkabeln blivit avkapad
- Skadedjur har gnagt av kabeln
- Stenar och rötter har skadat kabeln i samband med marksättningar eller att rötter som har skaft av begränsningskabeln
- Efter ett åsknedslag som har bränt av kabeln
- Begränsningskabeln har legat fastspikad ovanpå marken och i samband med lövräfsning så har kabeln blivit avkapad
- Slingkabeln har legat upp i dagen och solen har gjort isoleringen skör och vittrats sönder
Kontaktar du oss så är det 99% sannolikhet att du har Husqvarnas standardkabel eller liknande. I dessa fall lönar det sig att dra om kabeln med vår säkerhetskabel till robotgräsklippare i annat fall så kommer du att få upprepade fel med kabelbrott
Standardpris: felsökning signalkabel
-
Startavgift 2 890 kr
Framkörning, konsultation och rådgivning, 1 timmes felsökning signalkabel därefter timdebitering per påbörjad heltimme, material ingår (kontaktdon, skarvdon, märlor).
-
Kabeldragning 12 kr/meter
2,7 mm tjock standardkabel ingår i priset för kabeldragningen
-
Uppgradering av kabelkvalitet 6-20 kr
Vi erbjuder uppgradering av standardkabeln i bättre kvaliteter för en framtidssäker drift av anläggningen. Välj mellan premiumkabel och säkerhetskabel med flera olika lager av mantel. (enkel, dubbel och trippel)
Boka en tid redan idag!
Gör som Markoolio och boka in en av våra robotexpeter för avhjälp med kabelbrottet.
Boka tid för felsökning signalkabel
På TrädgårdSmart förstår vi hur svårt och frustrerande det kan vara att felsöka problem med signalkabeln till en robotgräsklippare. Vår expert är utrustade med de senaste verktygen och know-how som krävs för framgångsrik felsökning av kabelbrott. Så tveka inte att boka en tid hos oss och låt Robert ta hand om ditt problem.
Kontaktformulär:
Kom i kontakt med oss!
Berätta hur TrädgårdSmart kan hjälpa dig, välj den kontaktform som passar dig bäst. Under dagarna är vi ute på arbeten och då kan vi ha begränsad möjlighet att svara i telefon. Dock försöker vi återkoppla så snart det bara går.
Ring till oss!
Slå oss en signal, men tänk på att det kan vara svårt att komma fram till oss under högsäsong. Du når oss på 010-214 61 50.
Kontakta oss!
Vi har gjort det väldigt smidigt för dig med hjälp av vårt kontaktformulär. Med det kan du även boka in en tid direkt.
Skicka ett mejl!
Droppa ett mejl till oss med dina funderingar eller önskemål. Vår adress är info@tradgardsmart.se
Frågor och svar
Här nedan får du svar på de vanligaste frågorna.
Den vanligaste orsaken till att kabeln till en robotgräsklippare går sönder är ett blixtnedslag under sommaren. Detta kan skada begränsningskabeln, som måste bytas ut. Försäkringsbolagen täcker vanligtvis sådana skador som en del av sina villkor.
Du kan boka en tid för felsökning med TrädgårdSmart via vårt kontaktformulär. När din bokning är bekräftad får du en kalenderinbjudan med ytterligare information.
Vår robotexpert har omfattande kunskap och erfarenhet av robotgräsklippare och är utrustade med de senaste verktygen och teknikerna för att reparera kabelbrott. Om ett kabelbrott inte kan repareras kan han ge detaljerad information om alla tillgängliga alternativ så att du kan fatta ett välgrundat beslut.
Ja, på TrädgårdSmart erbjuder vi en uppgradering av din befintliga signalkabel till vår säkerhetskabel. Denna kabel är mer robust och tålig mot olika typer av skador, vilket ger en mer framtidssäker drift av din robotgräsklippare.
Om din robotgräsklippare visar felmeddelandet ”ingen slingsignal”, kan det bero på ett problem med signalkabeln. I sådana fall rekommenderar vi att du genast kontaktar en expert för att hitta och lösa problemet. TrädgårdSmart erbjuder felsökning av signalkabel, så tveka inte att kontakta oss.